Evaluarea sistemului de management pentru calitatea datelor
Orice organizatie trebuie sa stabileasca, sa documenteze, sa puna în aplicare, sa gestioneze si sa mentina un sistem de management de calitate a datelor si sa îmbunatateasca eficienta lui de o maniera continua.
O administrare responsabila trebuie sa prezinte dovezi ale acestor angajamente vizând dezvoltarea si implementarea sistemului de management al calitatii datelor si îmbunatatirea continua a eficacitatii sale prin:
informarea organizatiei despre importanta respectarii cerintelor definite;
implementare unei politici de gestionare a calitatii datelor;
definirea obiectivelor de calitate a datelor.
În cazul în care exista mai multe sisteme separate de management al calitatii datelor, organizatia trebuie sa se asigure ca informatiile furnizate de aceste sisteme sunt coerente. Când organizatia alege sa externalizeze un proces care ar putea afecta conformitatea cu o cerinta specificata, se va asigura controlul asupra acestui proces. Controlul proceselor externalizate va trebui sa fie specificat în sistemul de management privind calitatea datelor.
Pentru a testa gradul de conformitate cu cerintele specificate în Cadrul general GS1 pentru calitatea datelor, inclusiv protocolul calitatii datelor, GS1 a dezvoltat un instrument de autoevaluare DQMS care ofera organizatiilor mijloace pentru testarea conformitatii acestora cu cadrul general si poate genera o autodeclaratie în cazul în care rezultatul satisface standardele necesare.
Instrumentul este disponibil in sectiunea PUBLICATII a site-ului.